Dementievriendelijke gemeente

CDA Bernheze wil dat iedereen zo veel mogelijk blijft meedoen in onze samenleving. Ook mensen met dementie én hun mantelzorgers. Daarom is het belangrijk dat het taboe rond deze ziekte gaat verdwijnen. Dat burgers dementie gaan herkennen. Dat er een bewustwording op gang komt in de samenleving over wat dementie met een mens kan doen en hoe we hier in onze dorpen het best op kunnen reageren. Niet alleen is de informatie hierover belangrijk voor degene met dementie, het gezin en familie en omgeving, maar ook voor banken, winkels, lokale overheid, verenigingen, restaurants en burgers. Als mensen met dementie én hun mantelzorgers zich welkom en begrepen voelen in hun dorp, kunnen zij er langer blijven wonen. De kwaliteit van leven zal toenemen en dit kan veel eenzaamheid in de toekomst voorkomen.

Download de motie