04 december 2020

Historische slotgracht Kasteel van Wouw wordt voor waterberging, culturee erfgoed en biodiversiteit in ere hersteld

Waterschap Brabantse Delta en gemeente Roosendaal werken samen aan het project Kasteel van Wouw. Ze gaan de oude slotgracht in ere herstellen. Donderdagochtend werd in het Mariadal een toelichting gegeven op de plannen rondom de slotgracht. Het herstel van het monument betekent veel voor de inwoners van Wouw en tegelijkertijd voert de gemeente haar taak uit om overtollig regenwater te bergen. In totaal kost het gehele project 1,3 miljoen euro.

Het CDA DB-lid Hans Peter Verroen heeft op 3 december 2020 deze overeenkomst met de Roosendaalse wethouder Toine Theunes getekend. Als CDA is dit waar we voor staan. Het project laat zien dat behoud van cultureel erfgoed en archeologische kennis uitstekend samengaat met zorgen voor voldoende water en biodiversiteit. Bovendien kan de slotgracht bij flinke regenval het water opvangen en is de kanns op overstromingen kleiner.

Voor meer info: