Sybrand en Leeuwarden gefeliciteerd!

Het CDA feliciteert de inwoners van Leeuwarden met hun nieuwe burgemeester Sybrand Buma. En wij feliciteren Sybrand met deze welverdiende volgende stap.

Het CDA is Sybrand veel dank verschuldigd voor zijn jarenlange inzet en toewijding aan Nederland en aan de partij. In 2012, op de uitslagenavond beloofde Sybrand te gaan bouwen aan het CDA, ‘dag voor dag, steen voor steen.’ En dat heeft hij gedaan. Inmiddels staat er weer een trotse partij die, dankzij een team waar het talent van afspat, veel van haar idealen voor Nederland voor elkaar krijgt in Den Haag.

Rutger Ploum - Voorzitter CDA

Ik feliciteer Leeuwarden met een zeer betrokken en betrouwbare burgervader. Het CDA is Sybrand Buma enorm veel dank verschuldigd voor zijn leiderschap en inzet. Ik ga zijn scherpe humor erg missen. Sybrand, ik wens jou en Marijke een mooie toekomst in Fryslân!

Mark Rutte - Minster-president

Sybrand Buma is een man met wie je afspraken kunt maken. Een solide en consistente bestuurder, die bruggen bouwt en oplossingen aandraagt, met ook nog een bijna Brits gevoel voor humor. Daarmee is hij geweldig belangrijk geweest voor deze coalitie.

De Sybrand-feiten

6.204 dagen Tweede Kamerlid
2.556 dagen politiek leider CDA
Ontelbare keren een hele goede morgen
Elco Brinkman - Fractievoorzitter EK

Den Haag gaat een betrouwbare politicus missen met degelijke opvattingen en het hart op de juiste plaats. Leeuwarden zal zijn voordeel kunnen doen met zo’n bestuurder midden in de samenleving.

Ruth Peetoom - Oud-voorzitter

Felicitaties natuurlijk voor Sybrand. Maar even zo veel ook voor Leeuwarden, want de stad krijgt met hem een burgemeester met een groot hart voor integriteit, rechtvaardigheid en de Friese mienskip. Leuk om Sybrand binnenkort in Leeuwarden te zien!

Bedank Sybrand persoonlijk

Stuur een mail naar bumabedankt@cda.nl