Vandaag presenteert het CDA een Starterspakket speciaal voor jongeren.  Het pakket bevat voorstellen waar jongeren iets aan kunnen hebben voor zowel de korte als de lange termijn.

Kandidaat-kamerlid Anne Kuik: ‘Veel jongeren zijn nog nauwelijks bezig met politiek, terwijl de politiek wel beslissingen neemt die ook voor jongeren gevolgen hebben. Het is dus in hun eigen belang als jongeren zich ook in de politiek gaan verdiepen. Want als je zelf niet kiest, wordt er voor jou gekozen, en beslissen anderen over jouw toekomst. Daarom moet je zelf in actie komen.’

Het CDA wil meer kansen voor jongeren. Gelijke kansen voor zowel arme als rijke jongeren in het onderwijs, dit betekent dat wij de basisbeurs weer willen invoeren. Jongeren-kandidaat Julius Terpstra: dit Kabinet geeft jongeren een slechte start met het leenstelsel, jongeren hebben hierdoor hoge schulden. Het CDA wil de basisbeurs weer invoeren voor bachelorstudenten. Zij verdienen een goede start.’

Ook staat het CDA voor eerlijke kansen op een goede baan. Maar ook meer kansen voor starters op de woningmarkt. Al die onderwerpen en meer komen aan de orde in het Starterspakket.

Lees hier onze 10 hele goede ideeën voor de rest van je leven.