20 april 2016

Bijeenkomst met Burgemeester Rombouts van Den Bosch

Op 20 april 2016 was de CDA Business Club te gast in het historische Zwanenbroedershuis (1847). We werden ontvangen door CDA-burgemeester Ton Rombouts en CDA-wethouder Huib van Olden op het Zwanenbroedershuis, waar cultuurhistorisch waardevolle voorwerpen liggen waaronder unieke 15e en 16e eeuwse muziekboeken, houtsnijwerken en de drinkbeker van Willem van Oranje. Burgemeester Rombouts sprak ons toe over Den Bosch en cultuur & ondernemerschap.

Na een korte inleiding krijgen op de tentoonstelling van Jheronimus Bosch vertrokken we te voet naar het Noordbrabants Museum. Het karakteristieke werk van Bosch, vol illusies en hallucinaties, wonderlijke gedrochten en nachtmerries, verbeeldt de grote thema’s van zijn tijd: verleiding, zonde en rekenschap. De leden konden vrij, op eigen tempo, de tentoonstelling en de rest van het museum bekijken.

17.30 uur   ontvangst in het Zwanenbroedershuis

welkomstwoord burgemeester Ton Rombouts

korte toelichting op het Zwanenbroedershuis door wethouder Huib van Olden

18.00 uur   diner