Op 8 september 2015 vond een CDA Business Club-bijeenkomst plaats met de Belgische CD&V staatssecretaris voor Buitenlandse Handel Pieter De Crem in Bergen op Zoom.

De CDA Business Club was te gast bij het oudste bedrijf van Nederland: Grand Hotel de Draak in Bergen op Zoom. De leden werden ontvangen door eigenaar Frans Hazen en de burgemeester van Bergen op Zoom, Frank Petter.

Grand Hotel de Draak, dat begon als stadsherberg in 1397, heeft een rijke maar roerige geschiedenis van opvallende gasten en verwoestende branden. Frans Hazen nam de leden mee door die geschiedenis en vertelde over zijn ondernemersvisie.

Gastspreker van de avond was de Belgische Federaal Staatssecretaris voor Buitenlandse Handel, Pieter De Crem. De Crem is lid van de Vlaamse christendemocratische partij CD&V. Sinds oktober 2014 is hij staatssecretaris in de regering-Michel. Daarvoor was hij onder meer minister van Defensie en vicepremier. Hij sprak over de handel met Nederland en schetste een economische vergelijking tussen Nederland en België.

16.30   ontvangst
17.00   eigenaar Frans Hazen over Grand Hotel De Draak