Op 15 juni 2015 vond een CDA BC-bijeenkomst plaats met staatssecretaris Jetta Klijnsma op landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt.

De CDA Business Club was te gast op het landgoed van CDA Business Club-lid Frans baron van Verschuer: landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt. Baron van Verschuer vertelde de leden over het landgoed en de oude familieband met het CDA. Natuurlijk kregen de leden ook een rondleiding.

Het landgoed van ruim 900 hectare is al sinds 1734 in handen van dezelfde familie. Inmiddels beheert de negende generatie van de familie Van Verschuer het landgoed. Mariënwaerdt heeft 40 Rijksmonumenten, waaronder 14 monumentale hofsteden en vele hooibergen en vloedschuren. De uitgangspunten van het landgoed zijn duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen en alles op biologische wijze.

Staatssecretaris Jetta Klijnsma van Sociale Zaken en Werkgelegenheid sprak tijdens het diner over de participatiewet. De tweede gastspreker was FNV-vicevoorzitter Ruud Kuin, die zijn visie op de participatiewet toelichtte. Er werd deze avond volop gediscussieerd.

​Programma
16.00     ontvangst met een drankje en een hapje in De Hooge Schuur