12 februari 2018

Bijeenkomst met Vicepremier Hugo de Jonge

De CDA Business Club was te gast op sportcentrum Papendal, waar we een rondleiding kregen van (nog niet doorgebroken) topsporters. Aan het begin van het diner hield oud-schaatser Carl Verheijen een korte toespraak over de combinatie sport en zorg. Onze hoofdspreker tijdens het diner was Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en viceminister-premier Hugo de Jonge. Hij sprak voornamelijk over zorg (care).

16.00   inloop

16.30   rondleiding

18.00   borrel

18.30   diner met korte toespraak van Carl Verheijen en toespraak van Hugo de Jonge

21.30   afsluiting

Over Hugo de Jonge  Hugo de Jonge (1977) is op 26 oktober 2017 beëdigd als lid van het kabinet-Rutte III. Hij was in 2010-2017 voor het CDA wethouder van onderwijs, jeugd en (sinds 2014) zorg in Rotterdam. Eerder was hij politiek assistent van de onderwijsbewindslieden Maria van der Hoeven en Marja van Bijsterveldt. Hij begon zijn loopbaan als onderwijzer en was later ook ambtenaar op OCW.

Over Carl Verheijen  Carl Verheijen (1975) was viervoudig Wereldkampioen tussen 2001 en 2009 en tweevoudig winnaar van Olympisch brons in Turijn 2006. Tijdens zijn topsportcarrière haalde hij zijn doctoraal geneeskunde. Nu is Verheijen algemeen directeur van de gezondheidscentra De Nije Veste en Corlaer in Nijkerk. De centra zijn opgericht op initiatief van zorgverleners, met als focus de gezondheid.

Over de locatie   Sportcentrum Papendal is een Olympisch topsporttrainingslocatie, verscholen in de bossen van de Veluwe. Ruim 300 topsporters en toptalenten van dertien verschillende sportbonden maken dagelijks gebruik van de topsportfaciliteiten die Papendal biedt aan Olympische en Paralympische sporten. Tevens is Papendal de thuisbasis van NOC*NSF. Uniek aan Papendal is dat topsporters op één locatie fulltime kunnen trainen, studeren en wonen. Bovendien is het dé testomgeving voor sportinnovaties.