Esther de Lange

Delegatieleider CDA fractie Europees Parlement

Esther de Lange is in de politiek bekend als de betrouwbare en bevlogen vice-voorzitter van de Europese christendemocraten (EVP) en als delegatieleider van het CDA in het Europees Parlement. Maar haar huis en hart liggen in Nederland, in het  groene Driebruggen. Daar woont zij met zoon Lucas (8).

Als volksvertegenwoordiger zet zij zich in voor een stabiel en zelfstandig Europa dat klaar is om de uitdagingen van nu aan te pakken. Haar prioriteiten zijn daarbij: veiligheid, migratie, eigen energie, een eerlijke arbeidsmarkt, een digitale interne markt en leefbare landbouw. Dit alles doet ze op haar eigen doeltreffende wijze: met charme, ambitie en overtuigingskracht. Anderen omschrijven haar ook wel als een ‘powervrouw met hart voor de zaak’.

In haar vrije tijd brengt Esther zoveel mogelijk tijd door met Lucas, sport ze vaak en houdt ze van koken. Van dat laatste genieten vrienden en familie ook graag mee.