11 april 2015

Congres kiest nieuwe bestuursleden

De leden van het CDA congres hebben op 11 april 2015 vier nieuwe bestuursleden gekozen.

Bart van Meijl was de enige kandidaat voor de functie van penningmeester in het Dagelijks Bestuur. Van Meijl was de afgelopen vier jaar ook al penningmeester van het CDA. In het dagelijks leven is hij directeur/eigenaar van een advieskantoor dat zich richt op fiscale- en accountancy vraagstukken voor internationale bedrijven en haar werknemers. Naast zijn dagelijkse werkzaamheden is hij o.a. landelijke voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Muziek Organisatie en het Jeugdcultuurfonds Nederland.

Het nieuwe Dagelijks Bestuurslid Internationale Zaken is Efstathios Andreou. Andreou is diplomaat bij Buitenlandse Zaken. Al bijna veertien jaar vertegenwoordigt hij Nederland in het buitenland met plaatsingen zowel op Nederlandse ambassades (Kazachstan, Griekenland en als plaatsvervangend ambassadeur in Albanië) alsook op het ministerie van Buitenlandse Zaken (Rusland en China) en in internationale verkiezingsmissies (Oekraïne en Wit-Rusland). Daarnaast was hij voorzitter van de jonge diplomaten in Nederland.

Het nieuwe Dagelijks Bestuurslid Ledenwerving en -binding is Pieter-Jan van Zanten. Van Zanten is directeur van de Regionale Uitvoeringsdienst IJsselland. Van Zanten wil er zijn voor mensen, zich inzetten voor onze samenleving, voor nu en voor later: ‘je kunt je daarvoor geen betere basis wensen dan ons CDA!’

Het laatste bestuurslid dat werd gekozen is Alwin de Jong. Hij was de afgelopen vier jaar portefeuillehouder Grote Steden in het partijbestuur en was als enige kandidaat verkiesbaar voor deze functie. Zijn motto is ‘geen volkspartij zonder meer CDA in de stad!’ De Jong wil verder met zijn G32 aanpak, waarbij ook andere steden kunnen aansluiten. ‘Het CDA is de enige partij die de verschillen binnen Nederland weer productief kan maken. Dat doen we nog onvoldoende.’