23 mei 2012

Making Civil Society: Stedenbijeenkomst 8 juni

Wat maakt dat mensen zich willen inzetten als vrijwilliger? En wat is de overheid wel, maar ook niet? Na Amsterdam, Enschede en Utrecht vindt de 4e CDA Stedennetwerk bijeenkomst plaats in Den Haag rond het thema Civil Society, oftewel voor mensen door mensen.

De nieuwe lijsttrekker Sybrand Buma, staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten, wethouder Karsten Klein en Tweede Kamerlid Hanke Bruins Slot geven hun visie op hoe het CDA werk maakt van Civil Society, in beleid, maar vooral in de praktijk. Deze praktijk gaan we ook onderzoeken in break-out sessies in een aantal stadsbuurten van Den Haag. Hoe geven bijvoorbeeld het Buurthuis van de Toekomst, de lokale ondernemers of het Buurt Interventie Team invulling aan Civil Society? Onder leiding van moderator Eelco Koolhaas brengen we na de break-out sessies de praktijk weer terug naar het CDA en besluiten we hoe we voor mensen door mensen kunnen doorvertalen in de stedelijke campagne.

16:00 – 16:30                     Inloop
16:30 – 17:15                     Introductie door Sybrand Buma en Karsten Klein
17:15 – 19:00                     Break-out sessies
19:00 – 20:15                     Buffet met Marlies Veldhuijzen van Zanten
20:15 – 22:00                     Centrale terugkoppeling met Hanke Bruins Slot, o.l.v. Eelco Koolhaas

Locatie
Het clubhuis van h.s.v. DUNO ligt aan de Mgr. Nolenslaan 9 in Den Haag. Zie voor een routebeschrijving www.hsvduno.nl of www.9292ov.nl.

Kosten
Voor de deelname aan deze Stedennetwerk bijeenkomst vragen wij een bijdrage van € 10,- p.p. Deze bijdrage kunt u ter plaatse betalen en dekt het buffet en een aantal consumpties.

U kunt zich hier aanmelden.