09 december 2011

Unie van Utrecht II getekend en verspreid

Maar liefst 100 stedelijke CDA'ers kwamen op 9 december in Utrecht bijeen voor het opnieuw opmaken en tekenen van een 'Unie van Utrecht''. In een vol congrescentrum La Vie, spraken Sybrand van Haersma Buma, Rabo topman Rien Nagel, Resto van Harte oprichter Fred Beekers over de rol van het CDA in de stad.

Tweede Kamerlid Hanke Bruins Slot werd gepresenteerd als stedelijk Kamerlid, in navolging van de resolutie van de grote steden, die op het najaarscongres werd aangenomen.

Maar het grootste gedeelte van de vier uur durende bijeenkomst werd ingevuld door de stedelijke CDA'ers zelf. Door hartverwarmende werkbezoeken én door strategisch een offensief voor het CDA in de steden in te richten.

De uiteindelijke Unie van Utrecht II werd door partijvoorzitter Ruth Peetoom en Hanke Bruins Slot (beide woonachtig in Utrecht) getekend en als eerste exemplaar ontvangen door afdelingsvoorzitter Joke Kuijf en fractievoorzitter Eiko Smid van het CDA Utrecht.

Het originele document vindt u ook op de stedenwiki.