19 september 2016

3e Bijeenkomst: Financiele Weerbaarheid

DEZE BIJEENKOMST IS GECANCELLED

Vrouwen en financiële weerbaarheid

Binnen het emancipatiebeleid is het vergroten van financiële zelfstandigheid één van de belangrijkste onderwerpen. Als vrouwen financieel zelfstandig zijn, zijn ze niet afhankelijk van een partner. Bij relatiebreuk en echtscheiding kunnen ze zelf in hun levensonderhoud voorzien. Ook in Almere hebben steeds meer mensen te maken met problematische schulden, waar mensen zonder hulp niet meer uit kunnen komen. Schulden stapelen zich op en worden verergert door kosten van incassokosten en gerechtelijke kosten. Financiële problemen zijn bijvoorbeeld één van de belangrijkste oorzaken van relatieproblemen. Op het hebben van deze schulden rust een groot taboe. Slechts een heel klein deel van de mensen met schulden krijgt schuldhulpverlening (2,5%).

Het CDA staat voor o.a. solidariteit, voor rechtvaardigheid en rentmeesterschap. Het CDA zet zich in voor het terugbrengen van de problematische schuldenlast. Hulp bij schulden zorgt voor beter welzijn van onze medeburgers, voor welzijn van ouderen, buren, kinderen in de straat en in de wijk. Minder problematische schulden betekent minder kosten voor de samenleving en dus meer te besteden aan andere zaken die we belangrijk vinden. Reden genoeg om eens een avond goed door te praten over het terugbrengen van de problematische schulden. Tijdens de themabijeenkomst kunnen we samen bespreken hoe vrouwen zelf en hoe wij als politieke partij kunnen zorgen voor verbetering bij schuldenproblematiek.

Voor meer informatie over het programma klik hier.