30 december 2018

Bezoek Europees Parlement

In oktober bracht een groep CDAV-ers een bezoek aan het Europees Parlement. De dag werd goed benut voor rondleidingen, gesprekken en presentaties. En natuurlijk om met elkaar kennis te maken. Tijdens de busreis werd door de deelnemers uitgebreid gesproken over politiek, sociale media, volksvertegenwoordiging. “Je wilt mensen in beweging houden en laten zien dat je voor de kiezers opkomt” aldus Simone Borgstede. “Facebook, Instagram en twitter gebruiken, is een must voor de moderne CDA-politicus. Aangekomen in Brussel werd het gezelschap welkom geheten door Europarlementariër Esther de Lange. Na een rondleiding in het gebouw was er alle tijd om te spreken over vraagstukken zoals landbouw, corruptie, veiligheid en de Brexit. In 2019 zijn de Europese verkiezingen waarbij Esther de Lange lijsttrekker is voor CDA/EVP in Nederland. Haar speerpunten zijn: 1. in veiligheid leven, 2. een toekomst voor jezelf en je kinderen, 3. de aarde nalaten zodat onze kleinkinderen hier ook goed kunnen leven.