08 maart 2023

Internationale Vrouwendag 2023

Het is vandaag Internationale Vrouwendag. Dat betekent dat vandaag de gelijkheid tussen vrouwen en mannen in het zonnetje wordt gezet. CDA Vrouwen zet zich op verschillende manieren in voor de gelijkwaardigheid tussen vrouwen en mannen.

Al jarenlang strijden vrouwen in de hele wereld voor zelfbeschikking, individuele rechten, vrijheid en een gelijkwaardige behandeling. Op Internationale Vrouwendag staan vrouwen over de hele wereld centraal en vieren we wat er al is bereikt, maar strijden we nog steeds voor gelijkwaardigheid. Het is van belang dat vrouwen én mannen zich hierover (blijven) uitspreken.

Eén van de belangrijkste prestaties van ‘vrouwenpower’ is het actief kiesrecht voor vrouwen, dat in 1919 werd ingevoerd. Over een week vinden de Provinciale Statenverkiezingen én waterschapsverkiezingen plaats. Ga zeker als vrouw met die vroegere strijd in het achterhoofd stemmen. Maak gebruik van je kiesrecht en stem op een van onze vrouwelijke CDA toppers!