12 maart 2023

Stem op een vrouw!

Provinciale Statenverkiezingen en Waterschapsverkiezingen 2023

Op 12 maart gaan we naar de stembus voor de Provincie én het Waterschap. Gemiddeld is nu zo’n 33% van de politici in de Provinciale Staten vrouw, en slechts 27% van de Algemeen Bestuurders van het Waterschap. Het is dus belangrijk om vrouwen te steunen met jouw stem. #stemopeenvrouw. Wie zijn de verkiesbare vrouwen? Hier worden ze uitgelicht: Stemhulp - Stem op een Vrouw Je vindt daar alle vrouwelijke kandidaten, en links naar waar je informatie over hen kunt vinden.

Het bestuur van CDA Vrouwen wil graag een bestuurslid in het zonnetje zetten:  Willemien Koning-Hoeve. Willemien is Voorzitter van CDA Vrouwen Internationaal, Statenlid van de Provincie Noord-Holland én op de kieslijst van de verkiezingen.

2. Willemien Koning (cda.nl)

CDA Noord-Holland 2023 - YouTube

Niet alleen Willemien is een CDA talent ook al onze andere vrouwelijke kandidaten: Kijk eens op: CDA Kandidaten

Wil jij meer vrouwen verkozen krijgen? Stem niet automatisch op de eerste vrouw op de lijst; zij komt dankzij haar hoge positie vaak toch al in de politiek. Kijk juist wat lager, naar de vrouwen die jouw stem hard nodig hebben. Maak gebruik van je kiesrecht en stem op één van onze vrouwelijke CDA toppers!

Minder ik, meer wij | Provinciale verkiezingen 2023 - YouTube