10 juli 2019

Zomeracademie “Female visions for a better Europa”

Eind juni heb ik (Anita Rasenberg) deelgenomen aan de “European Summer Academy”, die is georganiseerd door het bestuur van EVP Vrouwen. Deze tweedaagse droeg de titel “Female visions for a better Europe”. Ruim 45 vrouwen uit verschillende Europese landen leverden bouwstenen voor een resolutie, waarmee de EVP Vrouwen de EVP in het Europese Parlement oproept om meer aandacht te besteden aan de belangen van vrouwen in het Europees beleid.

Ik vertegenwoordigde het CDAV. Het was inspirerend om met zo’n verscheidenheid aan vrouwen vanuit Noordelijke, Westelijke, Oostelijke en Zuid-Europese landen in gesprek te zijn over de belangen van vrouwen in Europa.

Het bestuur van EVP Vrouwen zal op korte termijn de resolutie opstellen met de tien belangrijkste punten en deze presenteren op het EPPW congres van 18 en 19 oktober 2019 en vervolgens voorleggen op het EVP-congres van 20 en 21 november in Zagreb. Mocht u interesse hebben in de resolutie laat het ons weten op [email protected], ovv van CDAV- Internationaal. Wij sturen u dan tzt de resolutie toe.