Zie om naar elkaar!

Het coronavirus houdt ons allemaal bezig. Het kabinet heeft de afgelopen dagen nieuwe maatregelen aangekondigd om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Het is belangrijk dat heel Nederland de nieuwe maatregelen opvolgt.  Het is een heftige periode die we nu doormaken en waarin we naar elkaar moeten omzien. We zien vanuit de samenleving hele mooie initiatieven ontstaan.

Heb jij hulp nodig of kan jij iemand helpen? Doe mee en klik hier.

Grote bewondering voor iedereen die werkzaam is in de zorg en de hulpverlening ten behoeve van mensen die ziek zijn. Dat geldt ook voor de deskundigen die bezig zijn dit virus te analyseren en doorgronden. Het is van groot belang dat we hun adviezen blijven volgen!

Heb jij hulp nodig of kan jij iemand helpen?

We zien vanuit de samenleving hele mooie initiatieven ontstaan. Ook vanuit lokale CDA'ers. Zo heeft het CDA Zeist, samen met Appeltje-eitje.nu, een mooi initiatief gestart: #alsjijzorgtpasikop. Hier hebben veel lokale CDA-ers zich bij aangesloten en in bijna alle provincies zijn zulke netwerken opgezet. Heb jij hulp nodig of kan jij iemand helpen? Ga naar: https://alsjijzorgtpasikop.nl

Welke maatregelen zijn er voor banen en economie?

“Het zijn uitzonderlijke tijden, en die vragen om uitzonderlijke maatregelen," zei minister Wopke Hoekstra tijdens de persconferentie over het coronavirus.

De maatregelen voor banen en economie lees je hier:

www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/03/17/coronavirus-kabinet-neemt-pakket-nieuwe-maatregelen-voor-banen-en-economie

Hoe zit het met eenzame mensen in deze crisis?

Om mensen met elkaar in contact te brengen nu dat vanwege #corona lastig gaat, opende @ANBO_Nederland speciaal een telefoonlijn. Goed initiatief, want beperk je bezoek, maar hou contact! Kijk op http://eentegeneenzaamheid.nl/houdcontact voor meer initiatieven. #eentegeneenzaamheid #coronahulp

Hoe kan ik online helpen?

Nederlanders helpen elkaar tegen #coronavirusnl door online gebruik te maken van #CoronaHulp. Laten we elkaar, waar het kan, een handje helpen. #CoronaHulp

Elkaar helpen in tijden van crisis!

Ga naar alsjijzorgtpasikop.nl