02 februari 2023

Even voorstellen: de nieuwe mensen op de kandidatenlijst van HDSR

Voor de verkiezingen draag ik als voorzitter langzamerhand het stokje over aan de nieuwe lijsttrekker en het team waarmee zij de verkiezingen in gaat. Als fractie zijn we blij dat Ron Bunnik, ons huidige commissielid, zich ook verkiesbaar stelt voor een nieuwe periode. In deze nieuwsbrief stellen wij graag de nieuwe mensen op de lijst aan jullie voor.

Paul Bakker, fractievoorzitter HDSR

Annemien van der Veen, lijsttrekker Waterschapsverkiezingen CDA

In maart voer ik de verkiezingslijst aan van het waterschap voor het CDA. Dat doe ik omdat ik me zorgen maak om de waterkwaliteit en de effecten van klimaatverandering. We kunnen het niet langer ontkennen: het klimaat verandert. Zomerse dagen worden heter en perioden van droogte langer; regenbuien worden steeds heviger. Goed waterbeheer is belangrijker dan ooit! Met zijn allen zullen we er ons best voor moeten doen om onze omgeving leefbaar te houden. Dat kunnen we alleen als we dat samen doen. Met inwoners en gebruikers van het gebied, met landbouwers, landschaps- en natuurbeheerders. We zullen creatief en innovatief moeten zijn. Bijvoorbeeld: hoe we energie uit water, afval en rioolzuivering kunnen halen, hoe we droge voeten houden en aan de andere kant voldoende water vasthouden. Dat ga ik niet alleen doen. Samen met de andere enthousiaste verkiesbare kandidaten op de lijst ga ik me  hiervoor inzetten.

Robin Dorsman, nummer 2 CDA Waterschapsverkiezingen HDSR

Dankbaar en trots ben ik dat ik op plaats 2 mag staan op de kandidatenlijst namens het CDA voor het waterschap Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden. Meer dan ooit is water van levensbelang. Het klimaat verandert zichtbaar in rap tempo, waardoor waterbeheer boven en onder de grond en duurzaam gebruik van water vragen om nieuwe oplossingsrichtingen. Dat doet een appèl op ons. We hebben een prachtig, goed team om hiermee aan de slag te gaan. Daarnaast ben ik al bijna 12 jaar lid van het CDA waarin ik diverse rollen heb mogen doen, onder meer bestuursvoorzitter van het CDA Woerden. De kennis van én netwerk binnen en buiten het CDA zet ik graag in om onze CDA-visie uit te dragen en samen met onze partners te realiseren.

Bram Beijer, nummer 3 CDA Waterschapsverkiezingen HDSR

Water is voor ons als maatschappij enorm belangrijk, iedereen heeft er mee te maken. Mijn grote interesse ligt bij het goed en verstandig omgaan met water en de uitdagingen die het water ons geeft. Daarom heb ik mijn namens het CDA verkiesbaar gesteld voor het waterschap. In het dagelijks leven ben ik echtgenoot, vader van 2 kinderen, schaakspeler, en civiel ingenieur namens Rijkswaterstaat. Ik kijk er naar uit om de komende periode een mooie maatschappelijke bijdrage namens het CDA te leveren aan de uitdagingen waar wij als maatschappij voor staan.