16 juli 2021

Inbreng fractie tijdens VV-vergadering 15 juli

Het CDA heeft gevraagd om komende jaren de waterkwaliteit in het gebied verder te verbeteren. Hierbij is samenwerking met ondernemers en gemeenten nodig. Alleen samen kunnen de KRW doelen gehaald worden. Buiten kijf staat dat overtreders beboet moeten worden.

Goed zwemwater is voor het CDA van groot belang. Daarom zijn wij blij dat het afwegingskader voor zwemwater is aangenomen. Delfland heeft veel open water en zwemwater is belangrijk voor iedereen. Het verbeteren van zwemwater moet gezamenlijk met gemeenten en ondernemers aangepakt worden.

Delfland heeft ingestemd met het voorlopig voorkeursalternatief voor de AWZI De Groote Lucht om nieuwbouw verder uit te werken. Voor het CDA is het van belang dat dit samen met Vlaardingen en de provincie gebeurt. Nieuwbouw levert veel voordelen op zoals uitbreidbaarheid, nieuwe uitdagingen, veiligheid medewerkers en voortgang van zuivering tijdens de bouw.