31 januari 2015

Blauwe druifjes vallen in goede aarde.

Ellertsveld viert feest: het woonzorgcentrum bestaat 75 jaar.

Het CDA heeft in Coevorden op de laatste dag van de jubileumweek, vrijdagmorgen 30 januari, de bewoners persoonlijk gefeliciteerd. Op elk adres werd een bakje blauwe druifjes afgegeven met een kaartje erbij: “Wij wensen u van harte geluk met 75 jaar Ellertsveld.”

Ruud Wilting en Ilse van Dalen, de Coevordense kandidaten voor de Provinciale Staten, boden woning aan woning de plantjes aan. Drie fractieleden van het CDA Coevorden (Karin Heeling, Henriëtte Kramer en Gerard Wessel) deelden mee uit. Zij waren onder de indruk van de hoge leeftijd van sommige bewoners en van de vitaliteit en hartelijkheid die velen uitstraalden. De reacties van de bewoners waren zeer positief: de blauwe druifjes vielen in goede aarde.

Ook de 39 personeelsleden die vrijdag aan het werk waren in het centrum kregen een plantje. Hart voor Drenthe is de slogan van de partij in onze provincie. De CDA-ers wilden hun waardering laten blijken voor de medewerkers, die ook al is het hun werk,  zich met hart en ziel inzetten voor de bewoners.

In het Ellertsveld en de andere woonzorgcentra in de buurt zijn ook nog eens 120 à 130 vrijwilligers actief. “Zonder vrijwilligers zou het Ellerstsveld niet kunnen draaien”, aldus  Alma Geerts, activiteitenbegeleidster en coördinator van de vrijwilligers. Die verdienen allemaal ook een bloemetje, maar zoveel had de delegatie dit keer niet bij zich.