25 mei 2016

CDA-Statenfractie verwelkomt nieuwe gedeputeerde

In een extra Statenvergadering is voormalig burgemeester van Emmen Cees Bijl door Provinciale Staten benoemd als gedeputeerde in de provincie Drenthe. Door het vertrek van gedeputeerde Ard van der Tuuk was er een vacature ontstaan. De fractie van de Partij van de Arbeid heeft Cees Bijl voorgedragen als kandidaat-gedeputeerde. Alle fracties in Provinciale Staten konden zich vinden in deze voordracht en waren blij dat de PvdA zo snel een ervaren bestuurder heeft voorgedragen.

Riëtte Wollerich, fractievoorzitter van het CDA, feliciteerde de PvdA met de voordracht en Cees Bijl met zijn benoeming. “ Mooi dat de heer Bijl met zijn ruime bestuurlijke ervaring en grote kennis van Drenthe bereid is gevonden om invulling te geven aan de rol van gedeputeerde. De PvdA fractie was op zoek naar iemand die op de rijdende trein kon springen en volgens mijn fractie is dat gelukt. Er ligt een mooi collegeprogramma. De eerste contouren van de investeringsagenda hebben we kort geleden besproken en nu komt het aan op uitvoering. De eerste voorstellen zijn binnenkort gereed voor bespreking in Provinciale Staten en dan is het fijn dat het college weer op sterkte is na installatie van de heer Bijl. De CDA-fractie feliciteert de PvdA-fractie met deze keuze, wenst de heer Bijl alle goeds toe en kijkt uit naar een constructieve samenwerking in het belang van Drenthe.”