03 juli 2019

CDA wil krachtig samenwerken

Tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen, waarbij de voorjaarsnota centraal stond, sprak CDA-fractievoorzitter Bart van Dekken over een vitaal en leefbaar Drenthe. De rol van vrijwilligers en van organisaties als BOKD (Brede Overleggroep Kleine Dorpen) Zorgbelang Drenthe, SportDrenthe en CMO/STAMM zijn daarbij belangrijk. Het CDA zal zich blijven inzetten om deze organisaties, ook financieel, te steunen. Bart van Dekken vroeg ook aan het College van Gedeputeerde Staten om Noord-Nederland onder de aandacht te brengen bij minister Bruins van medische zorg en sport die een lobby op gang heeft gezet om het WK voetbal voor vrouwen in 2027 naar Nederland te halen. Ten slotte vroeg hij aandacht voor de gaswinning in Drenthe en gaf aan geen Groningse toestanden in Drenthe te willen.

Hier de integrale bijdrage van Bart van Dekken