27 november 2018

Henk Jumelet unaniem verkozen tot lijsttrekker CDA

Tijdens de Algemene ledenvergadering van 26 november 2018 hebben de leden unaniem Henk Jumelet gekozen als lijsttrekker voor de verkiezingen van Provinciale Staten die op 20 maart 2019 worden gehouden.

Henk Jumelet, nu gedeputeerde in Drenthe met o.a. landbouw, natuur en plattelandsontwikkeling in portefeuille, is blij met het vertrouwen dat de leden in hem stellen als lijstaanvoerder. “In de afgelopen periode hebben we met elkaar veel bereikt. Landbouw staat weer stevig op de agenda, regiodeals zijn binnengehaald en we zetten ons met velen in voor ons prachtige Drentse landschap. Met een goed resultaat in maart kunnen we opnieuw onze bijdrage leveren. Met deze groep enthousiaste kandidaten voor Provinciale Staten heb ik er alle vertrouwen in.”

De leden van de twaalf gemeentelijke CDA-afdelingen hebben naast het aanwijzen van de lijsttrekker ook de kandidatenlijst voor de verkiezing van Provinciale Staten vastgesteld. De huidige fractievoorzitter Riëtte Wollerich heeft zich niet opnieuw kandidaat gesteld. Tenslotte werd het verkiezingsprogramma vastgesteld, als de amendementen zijn verwerkt zal het verkiezingsprogramma te vinden zijn op onze website.

De eerste tien kandidaten zijn:

Afdeling

Thilla Franken

Assen

Waterschapsverkiezingen
Op 20 maart 2019 worden ook verkiezingen gehouden voor de Waterschappen. Tijdens deze avond zijn ook de Drentse kandidaten gekozen en verkiezingsprogramma's van de waterschappen vastgesteld.