06 september 2016

Twee Drentse kandidaten op lijst Tweede Kamer

CDA kiest voor vernieuwing en ervaring

Het landelijk CDA partijbestuur heeft de concept-kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart 2017 vastgesteld. De lijst wordt aangevoerd door Sybrand Buma; Mona Keijzer staat opnieuw op de tweede plaats. Er zijn twee kandidaten uit Drenthe op de lijst geplaatst. Agnes Mulder uit Assen staat op plek 13 en Bart van Dekken staat op plaats 42. Alle leden van de huidige Tweede kamerfractie keren terug op de nieuwe lijst. Zij worden aangevuld met sterke, nieuwe kandidaten uit alle delen van het land.

Partijvoorzitter Ruth Peetoom is trots op de concept-lijst: “Dit is een mooie lijst voor héél Nederland. We versterken de huidige fractie met nieuwe gezichten, met herkenbare CDA’ers uit het Zuiden van het land, uit de Noordelijke provincies, uit de grote stad en uit de regio.”