19 september 2018

voordracht lijsttrekker en concept kandidatenlijst Statenverkiezingen 2019

Het bestuur van CDA-Drenthe heeft maandag 18 september de conceptlijst vastgesteld met kandidaten voor de verkiezingen van Provinciale Staten op 20 maart 2019. De afgelopen maanden heeft de selectiecommissie gesprekken gevoerd met kandidaten die interesse hebben getoond in het statenlidmaatschap.

Als lijsttrekker wordt door het bestuur Henk Jumelet (56), woonachtig op Erica, voorgesteld. Hij is nu gedeputeerde en heeft de meeste tijd besteed aan Landbouw, Natuur en vitaal platteland. Daarnaast heeft hij sport en welzijn, bestuurlijke verhoudingen, toezicht gemeentefinanciën, handhaving en informatisering en automatisering in portefeuille. Voor de zomervakantie wist hij Provinciale Staten nog te overtuigen van de noodzaak om het stadion van FC Emmen te verbouwen om de promotie naar de eredivisie mogelijk te maken en daarvoor een half miljoen euro op tafel te leggen. Henk Jumelet is blij met de voordracht van lijsttrekker. “Ik wil me graag nog een periode voor Drenthe inzetten en met deze kandidaten gaan we enthousiast de verkiezingen in om op 20 maart 2019 een mooi resultaat te behalen.”

Het bestuur van CDA-Drenthe heeft ook het concept-verkiezingsprogramma voor de verkiezingen van Provinciale Staten gepresenteerd.

Het lijsttrekkerschap, de concept-kandidatenlijst alsmede het concept-verkiezingsprogramma worden besproken en vastgesteld op de Algemene Ledenvergadering van CDA-Drenthe op 26 november a.s.

De concept kandidatenlijst vindt u hier