26 oktober 2018

Vragen over capaciteitsproblemen netwerk Enexis

Een bedrijf in Nieuw Buinen wil 1700 zonnepanelen plaatsen. Alles is in kannen en kruiken: De SDE-subsidie, de financiering en de contracten met de leverancier van de zonnepanelen. Er ontbreekt nog één ding: Afspraken met Enexis over de vervanging van de transformator op het terrein van dit bedrijf. Enexis kan deze afspraken niet maken omdat zij twee weken geleden heeft besloten dat het net vol zit en teruglevering van de stroom, die het bedrijf nodig heeft om het businessplan rond te krijgen, niet meer mogelijk is.

Daarom stelt CDA-Statenlid Klaas Neutel schriftelijke vragen aan het College van Gedeputeerde Staten. Hij wil o.a. weten of deze ontwikkeling mede wordt veroorzaakt door reservering van capaciteit voor de nog te bouwen windmolens en in hoeverre deze ontwikkeling de asbestsanering kan vertragen. Zie in de bijlage alle schriftelijke vragen.

Bekijk hier de vragen, die gesteld zijn.