24 december 2017

Kerstgroet

De dagen die voor ons liggen geven ons de gelegenheid om Kerst te vieren, daarna het oude jaar af te sluiten en het nieuwe jaar te beginnen.

Kerst. De tijd van het licht. De geboorte van Christus wordt gevierd. Een nieuw begin voor ons allemaal. Voor elk van ons een aparte beleving, waarin het samenzijn met dierbaren centraal mag staan. Kerst, ook de tijd om te beseffen dat je eigen belang gerust mag wijken voor dat van anderen. En dat je daarmee samen alleen maar rijker wordt.

Oud&Nieuw is praktischer van aard. Van vuurwerk tot champagne. Van “de beste wensen”, “veel heil en zegen” tot hoopvol het nieuwe jaar in. Ook hier dus een nieuw begin. Met nieuwe plannen en nieuwe voornemens. Dus, ook 31 december om 1 minuut voor 12 is een belangrijk moment om elkaar vast te houden. Vasthouden voor dat moment en voor het hele nieuwe jaar dat er op volgt. Een minuut lang spanning die leidt tot een nieuw begin.

Assen is een mooie stad die ons de gelegenheid biedt op deze manier samen op te trekken. Het besturen van onze stad is een opgave die wij met ons allen mogen en moeten oppakken. Op 21 maart 2018 zullen tijdens de verkiezingen uw keuzes bepalend zijn. Welk bestuur van de stad, met welk karakter, zullen wij de komende vier jaren krijgen.

Wij wensen u, namens bestuur en fractie van CDA Assen, gezegende dagen toe. En een toekomst in goede gezondheid en geluk.

Ronald Witteman, voorzitter en Eddy de Korte, fractievoorzitter