10 mei 2021

Afvaldumping aanpakken: samen werken aan een opgeruimde gemeente

Onze CDA fractie Borger-Odoorn heeft samen met Leefbaar BO, CU en PvdA een motie in gediend om afvaldumping aan te pakken. Raadslid Margreet Wegman: Regelmatig krijgen we melding van afvaldumping in onze gemeente. Bankstellen en bouwafval worden op diverse plekken in onze gemeente aangetroffen. Ook komen er vanuit verschillende kanten geluiden dat bijvoorbeeld in de luierbakken ‘electronica afval’ wordt gegooid. Het zou fijn zijn als we met elkaar zorgdragen voor een verzorgde en opgeruimde gemeente. We hebben een afvalbrengpunt waar vrijwel alle soorten grondstoffen kunnen worden gebracht en voor veel verschillende afvalstromen zijn er containers geplaats in onze gemeente.

We zijn blij met de toezegging van het college dat boa’s een extra oogje in het zeil houden. Onze inwoners roepen we op melding te maken als je er ergens afvaldumping ziet. Dat mag bij onze fractie maar kan ook bij de gebied coördinatoren van onze gemeente. Zo houden we samen onze gemeente schoon.