31 mei 2021

CDA Borger-Odoorn ondersteunt oproep jongeren al vroeg hulpverleningslessen te geven.

De CDA fractie en het bestuur ondersteunen van harte de oproep van instructeur Ruud Boven en hartveilig Borger-Odoorn om zo jong mogelijk te starten met het aanleren van basisbeginselen van burgerhulpverlening.

Raadslid Margreet Wegman: ‘Kinderen leren dat ze 112 moeten bellen of andere hulp in te schakelen zijn van die basisvaardigheden. Daarmee kunnen we levens redden. We zijn dan ook blij met de reactie van de directeur van de CKC, de heer Velthuis. Deze stichting met 30 christelijke scholen uit Drenthe vind het zeker het overwegen waard om in de groepen 7 te starten met deze basisvaardigheden en in groep 8 de reanimatietrainingen te geven.

We hopen dat andere scholen dat in de toekomst ook gaan overwegen.’

De CDA fractie beveelt het van harte aan. De fractieleden en bestuur van CDA Borger-Odoorn volgden in 2019 te de reanimatietraining. Binnenkort gaan ze op herhaling. Margreet Wegman: ‘Het is best spannend als je een oproep krijgt. Je weet niet wat je aantreft. Maar het idee dat je daarmee een leven kan redden staat voorop.’

Lees meer op onze Facebook-pagina