21 oktober 2021

CDA op bezoek bij inloophuis Sigrid's Garden in Emmen

Samen met CDA Emmen en CDA Coevorden brachten we een werkbezoek  aan Inloophuis Sigrid's Garden. 12,5 jaar bestaat dit huis voor kankerpatiënten en betrokkenen  in Emmen.  Op jaarbasis hebben ze ongeveer 1800 bezoekers. Een waardevolle plek waar kankerpatiënten en betrokkenen terecht kunnen voor (psychologische) ondersteuning, ontspanning, lotgenotencontact, expertise en sociale contacten.

Met 17 gastdames, 2 coördinatoren en een enthousiast bestuur bieden zij tal van activiteiten van yoga tot lezingen, van wandelen, schilderen tot wellnesdagen voor de regio Zuid-Oost Drenthe en zuid-Groningen.

Een hele uitnodigende en warme plek waar je een warm welkom krijgt of je nu 1 keer komt of jarenlang binnenloopt. In Sigrid's Garden zetten ze de patiënten en hun omgeving in hun kracht, helpen ze met hetacceptatieproces en kunnen de hulpvragen gesteld worden. Het is 1 van de 76 huizen in Nederland van IPSO. Goed werk van deze vrijwilligers die zo bijdragen aan laagdrempelige zorg voor iedereen toegankelijk. #samenlevensamendoen

Sigrid's Garden

Sigrid’s Garden is er voor iedereen die te maken heeft met kanker. Omdat u zelf ziek bent of in het verleden bent geweest. Maar ook als uw partner of een familielid of bekende kanker heeft. Want ook voor mensen in de directe omgeving is de impact van kanker vaak groot.

Meer info via de website van Sigrid's Garden