09 maart 2018

Eerste CDA Volleybalclinic succesvol

CDA Borger-Odoorn verrast over enthousiasme en grote opkomst

Met bijna 80 deelnemers ging de eerste CDA volleybalclinic in ‘t Brughuus in Valthermond van start. Oranjecoach Erik Noordijk wist niet wat hij zag toen hij aan kwam bij de Sporthal. ‘Bij de voorbespreking twee weken geleden stond de teller op 20. Nu staan er alleen al in de eerste groep 42 enthousiaste volleyballertjes op mij te wachten. Een aantal met een prachtige tekening voor de coach!’

Roelof Tuin: ‘Dit overtreft onze stoutste verwachtingen. We wilden graag iets doen voor vrijwilligers en voor de sport. Bewegen is zo belangrijk. Maar alle verenigingen kunnen niet bestaan zonder vrijwilligers. Toen kwamen we op het idee een clinic te organiseren. Iemand uit onze fractie had contact met Avital Selinger. En zo ontstond het idee. Avital kreeg een baan in Zwitserland en moest verstek laten gaan. Hij bracht ons in contact met Erik Noordijk, coach bij jong Oranje in Papendal.’

Erik was niet alleen.Hij kreeg hulp van drie combicoaches van de gemeente Borger-Odoorn. Ook nam Erik één van zijn pupillen mee. Roelof: ‘Natuurlijk mocht hij zijn kunsten even laten zien. Na een eerste smash sprong iedereen een meter aan de kant. Dat ging loeihard’. Erik: ‘Het is belangrijk dat kinderen in beweging blijven tijdens een training. Vaak staan ze tussen de oefeningen lang stil. Daarom volg ik de oefeningen snel achter elkaar op.’ In zijn slotbespreking bij de oudere jeugd geeft hij één hele goede tip. ‘Jullie staan allemaal stil in het veld. Als de bal komt ga je pas in beweging. Dan ben je vaak te laat. Een goede volleyballer moet ongeacht zijn positie altijd in beweging zijn. De bal kan altijd jou kant opkomen. Als je bij de eerste bal alert bent, ben je dat bij de volgende ook.’