24 oktober 2017

Roelof Tuin lijsttrekker voor CDA Borger-Odoorn; Ankie Huijing-van Tongeren kandidaat wethouder

De leden van CDA Borger-Odoorn hebben Roelof Tuin gekozen als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. Ankie Huijing werd voorgedragen door het bestuur als beoogd wethouder. Akkerbouwer Roelof Tuin uit Valthermond zet zich al 12 jaar in voor de fractie van het CDA. Tuin heeft de fractie de afgelopen vier jaar met veel overtuiging geleid en zal dat met veel enthousiasme blijven doen. Voor het eerst mag hij de lijst aanvoeren.

Wethouderskandidaat

Wethouder (CDA) Frits Alberts heeft vroegtijdig aangegeven dat hij met zijn laatste periode in de gemeente Borger-Odoorn bezig is. Bestuursvoorzitter Gonja Hospers; ‘Alberts heeft het wethouderschap sinds 2002 mogen invullen en heeft dat naar volle tevredenheid gedaan. We zijn erg blij dat Ankie Huijing zich beschikbaar heeft gesteld als kandidaat wethouder.’ Huijing heeft samen met haar man een eigen boomkwekersbedrijf. Haar ervaring in de raad de afgelopen acht jaar inspireerde Huijing voor de kandidaatstelling voor het wethouderschap.

CDA Borger-Odoorn blij met sterkte lijst gemeenteraadsverkiezingen 2018

De volledige lijst met 22 CDA-ers is inmiddels vastgesteld door de leden op 24 oktober. Naast lijsttrekker Roelof Tuin en Ankie Huijing volgen als eerstvolgende op de lijst Margreet Wegman, Christ Meulendijks, Hugo Ouwendijk en Peter Krans. Hospers: ‘Wij zijn blij met onze kandidaten. Een mix van ervaring en nieuwe mensen. Zij hebben samen de afgelopen periode met veel energie gewerkt aan het verkiezingsprogramma ‘Samen leven - Samen doen’ voor 2018-2022. Het CDA Borger-Odoorn gaat met vertrouwen de campagne in.’