31 januari 2014

CDAwethouder Hiemstra (Hoogeveen) genomineerd voor de titel Beste Bestuurder van 2013

Een maand lang konden lezers van Binnenlands Bestuur laten weten wie ze de beste lokale bestuurder van 2013 vonden. Daaruit stelde de redactie een lijst van tien kandidaten samen. Een goede bestuurder is een daadkrachtige bestuurder. Dat blijkt uit de lijst van aangedragen kandidaten. Bijna de helft van alle respondenten noemt daadkracht als belangrijkste kwaliteit van hun favoriet. Overige kwaliteiten (creativiteit, moed, toegankelijkheid en vakkundigheid) scoren ongeveer in gelijke mate veel lager
Anno Wietze Hiemstra
Dankzij ‘Het Hoogeveen Bouwpakket’ stimuleerde wethouder Anno Wietze Hiemstra (CDA) op een groot aantal fronten de lokale bouwmarkt. Van kortingen op bouwgrond, vergunningen binnen een week, halvering van de leges en goedkope leningen tot het minimaliseren van welstand.
Stemmen?
Ga naar www.binnenlandsbestuur.nl/bestebestuurder2013 en stem op uw kandidaat voor de verkiezing Bestuurder van 2013. Stemmen kan tot vrijdag 14 februari. De winnaar wordt op donderdag 27/2 bekend gemaakt tijdens het BB-raadsledendebat in Driebergen. Iedereen kan in de verkiezing meestemmen.