17 december 2013

Uitreiking vrijwilligersprijs CDA Coevorden

Afgelopen zaterdagochtend heeft Agnes Mulder, 2e kamerlid voor het CDA,  de vrijwilligersprijs uitgereikt aan het bestuur van de Kerstmarkt in Wezup. Zij deed dat samen met Jeroen Huizing, lijsttrekker van het CDA Coevorden voor de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart 2014. Het gehele bestuur van de Kerstmarkt en een aantal vrijwilligers had, ondanks dit drukke kerstmarktweekend tijd gevonden om bij deze uitreiking, die plaatsvond in Hotel Café Restaurant Hegen in Wezup, aanwezig te zijn.
Jeroen Huizing benadrukte in zijn speech het belang van het vrijwilligerswerk voor stad en dorpen. En dat betekent niet: door inwoners datgene laten doen waar de gemeente geen geld voor heeft. Nee, dat betekent de inwoners de dingen laten doen en organiseren die zij zélf belangrijk en nuttig vinden. En daar is de Kerstmarkt van Wezup een prima voorbeeld van. Agnes Mulder vond het een eer dit keer de prijs uit te mogen reiken aan het bestuur van de 23 jaar jonge nationaal en ook internationaal bekend staande kerstmarkt. De voorzitter van het Kerstmarktbestuur, de heer Istvan Nagy, nam de prijs in ontvangst en dankte vervolgens alle vrijwilligers die in de afgelopen 23 jaar hebben bijgedragen aan het succes van de Kerstmarkt. Vervolgens werd door alle aanwezigen onder het genot van een kopje koffie genoten van de enorme grote slagroomtaart met daarop het CDA-logo.  Daarna spoedden het bestuur en de vrijwilligers zich naar de markt om hun vrijwilligerswerk aldaar te vervolgen.

Kijk voor meer foto's in het Wezup-fotoalbum