17 december 2014

WERKBEZOEK FRACTIE EN BESTUUR AAN INTERGAS

Op vrijdag 12 december 2014 heeft een delegatie van fractie en bestuur een werkbezoek gebracht aan Intergas. Intergas is gevestigd op het Europark te Coevorden en is het laatste gebouw voor de Duitse grens. Het bedrijf is al jaren in Coevorden gevestigd maar heeft een paar jaar geleden een nieuwe fabriek gebouwd op het Europark. Het is een schitterend mooi gebouw geworden, een visitekaartje voor Coevorden.
We werden ontvangen door de heer Cool, directeur van Intergas. Hij heeft ons rondgeleid door dit werkelijk prachtige bedrijf dat verwarmingsketels vervaardigt. Het is een bedrijf waar de nieuwste technieken worden toegepast en constant wordt gewerkt aan nieuwe ontwikkelingen. Intergas is marktleider in Nederland voor wat betreft verwarmingsketels. Hier worden thans 170.000 ketels per jaar vervaardigd. Directeur Cool heeft ons ook zijn visie gegeven over het belang van de maakindustrie in Nederland en het enorme belang van de ict daarin en de samenwerking industrie – onderwijs. Het bedrijf biedt werkgelegenheid voor laag en hoog opgeleide personen. Coevorden kan met recht trots zijn dat dit bedrijf hier gevestigd is en zoveel werkgelegenheid biedt.
Het voornemen van de fractie is om een keer of vier per jaar bij een bedrijf in de gemeente op werkbezoek te gaan. Wij danken Henk Oortman die dit bezoek voor ons geregeld had.
Gerard Wessel, fractielid

Aan dit bedrijfsbezoek namen deel:
namens de fractie: Gerard Wessel, Karin Heeling, Henriëtte Kramer en Jan de Vries
namens het bestuur: Ruud Wilting, Roelof Frensen, Rob vd. Kwast en Piet Moons
Kijk voor meer foto's in het fotoalbum werkbezoek