29 maart 2019

Bart van Dekken en Eline Vedder geïnstalleerd als statenlid

Tijdens de vergadering van Provinciale Staten op donderdag 28 maart werden de nieuwgekozen Statenleden geïnstalleerd. Voor het CDA waren dat Henk Jumelet uit Erica, Bart van Dekken uit Zuidwolde, Ceciel Mentink uit Gieterveen, Siemen Vegter uit Assen en Eline Vedder uit Ruinerwold.

Het CDA De Wolden is trots op het feit dat twee leden uit De Wolden nu zitting hebben in Provinciale Staten. Bart van Dekken was de afgelopen 4 jaar al statenlid en gaat nu door. Eline Vedder, die op plek 18 van de kandidatenlijst stond, kreeg genoeg voorkeurstemmen om nu in Provinciale Staten zitting te kunnen nemen. Dit betekende wel dat zij haar raadslidmaatschap van de CDA-fractie De Wolden op moest zeggen.

Eline kwam in 2018 in de gemeenteraad van De Wolden. Ze had vooral ruimtelijke ordening, bestemmingsplannen, verkeer en vervoer onder haar beheer. In de raadsvergadering van 28 maart nam de raad afscheid van haar en wenste haar veel succes bij de provincie.

Tjalling de Wit volgt Eline Vedder op. Hij wordt in de raadsvergadering van 25 april geïnstalleerd.