30 september 2016

Bermonderhoud fietspaden

Tijdens de raadsvergadering van 29 september kreeg het CDA antwoord van wethouder ten Kate over de gestelde vragen over bermonderhoud fietspaden.

De afgelopen maand bereikten de CDA-fractie klachten over het onderhoud van bermen van fietspaden. Dergelijke klachten kunnen worden gemeld bij het gemeenteloket. Maar nu was het aantal klachten opvallend, evenals de spreiding daarvan over de gehele gemeente.

CDA raadslid Tjalling de Wit wil graag van de wethouder weten of er anders onderhoud is gepleegd en waarom.

Wethouder ten Kate herkende het beeld niet. Hij gaf aan dat er geen veranderingen zijn in het bermonderhoud. Wel wordt elk jaar op een andere plek in de gemeente begonnen. Er is geen ruimte in het budget om extra onderhoud te plegen, behalve in geval van calamiteiten. Meldingen worden via de gemeente-app gedaan, maar ook telefonisch. De wethouder was blij met de suggestie van het CDA om de app extra onder de aandacht van de inwoners te brengen, zodat zij onveilige situaties kunnen melden.