20 februari 2019

Kandidaten uit De Wolden voor Verkiezingen Provinciale Staten

Op Woensdag 20 maart zijn er Verkiezingen voor Provinciale Staten en de Waterschappen. De drie kandidaten uit De Wolden profileren zich elk met een eigen thema. Bart van Dekken en Berthilde de Groot, beiden uit Zuidwolde, staan respectievelijk op plaats 2 en 14. Eline Vedder uit Ruinerwold staat op plek 18.

Bart, die momenteel al vier jaar statenlid is, wil zich ook de komende periode inzetten voor het behoud van bibliotheken, de ziekenhuiszorg, de regionale omroep en een snel internet op het platteland. Als woordvoerder in Provinciale Staten heeft hij zich de afgelopen periode ingezet voor de gevangenissen, de politie en de rechtbank.

Berthilde wil zich gaan inzetten voor een vitaal en gezond Drenthe, informatiestromen toegankelijker maken voor iedereen dus ook voor laaggeletterden!

Eline, die momenteel raadslid is in De Wolden, maakt zich hard voor een gewaardeerde landbouwsector, een sterk platteland en voorzieningen voor jongeren. Beleid op basis van nuance, onderbouwing en een vleugje boerenverstand.

Bekijk hier de ansichtkaart van de drie kandidaten

Bekijk hier de algemene folder.

Meer informatie over de verkiezingen