19 december 2020

Kerstgroet fractie

Dat het coronavirus een grote impact heeft gehad op 2020 is een feit en dat het ook nog in 2021 zal heersen is ook vrijwel zeker. In de nieuwe 1,5 meter samenleving, de onzekerheden en het 'nieuwe normaal' is voor iedereen zwaar. De komende feestdagen zullen ook anders dan anders verlopen.

Ook bij de gemeenteraad ging het in 2020 anders dan voorgaande jaren. Fysieke bijeenkomsten waren niet meer mogelijk, waardoor overgeschakeld is op het digitale vergaderen. Mede dankzij de aanleg van het glasvezelnetwerk in onze gemeente is dit allemaal mogelijk.
Het afgelopen jaar zijn veel onderwerpen in de raad aan de orde gekomen, zoals het besluit over het Huus voor Sport en Cultuur, een nieuw verkeer- en vervoerplan, een nieuwe afvalstoffenverordening en diverse duurzaamheidsprogramma’s.

Er zijn alweer voldoende plannen voor het nieuwe jaar: De nieuwe toekomstvisie voor De Wolden wordt opgesteld; de voorbereidingen voor de invoering Nieuwe Omgevingswet lopen; de opgave voor de Regionale Energie Strategie moet worden ingevuld en er komt een online dialoogavond Duurzame Landbouw.
Wij roepen u op om mee te doen bij de invulling van de nieuwe toekomstvisie. Klik hier voor meer informatie. Daarnaast kunt u uw inbreng doen bij de dialoogavond Duurzame Landbouw op 21 januari as. (het persbericht staat in De Wolder Courant van 16 december) of klik hier om mee te doen met de enquête

Van onze voorzitter Wim Kamphuis heeft u al een kerstgroet in een aparte mail mogen ontvangen.
Ook ik wens u, mede namens de fractieleden Jeene Keizer en Tjalling de Wit en steunfractielid Bert Schaak, gezegende kerstdagen en een voorspoedig 2021.

Karin Brouwer, fractievoorzitter