15 mei 2019

Werkbezoek Zorgboerderij Victory

Op 14 mei bracht de CDA-fractie een werkbezoek aan zorgboerderij Victory in Linde. De fractieleden gingen in gesprek met de eigenaar Boudewijn Vlot en met één van de bewoners. Met een rondleiding over de locatie werd het werkbezoek afgesloten.

De fractie werd gastvrij ontvangen door eigenaar Boudewijn Vlot en Gabriëlla, één van de bewoners van de zorglocatie. De eigenaren Boudewijn en Mieke Vlot willen de bewoners van hun boerderij leren en helpen om zich te ontwikkelen op allerlei gebieden. Dit doen zij door hen te zíen, vertrouwen te bieden, te ondersteunen en te begeleiden. Bewoner Gabriëlla vertelde over haar levenspad en waarom zij specifiek voor deze woonzorglocatie heeft gekozen. Vooral het gezien en gehoord worden en de kleinschaligheid sprak Gabriëlla erg aan.

Victory Zorg is een veilige woonomgeving voor mannen en vrouwen (tot en met 50 jaar) die 24-uur zorg en begeleiding nodig hebben vanwege een verstandelijke beperking, een psychische aandoening en/of een diagnose binnen het autistisch spectrum. Op de boerderij van Victory is plaats voor maximaal 7 bewoners. Met een team van 4 – 5 medewerkers wordt de dagelijkse zorg aan de bewoners gegeven. De zorgboerderij werkt samen met ’s Heerenloo. Daardoor kan Victory Zorg gebruik maken van het expertisecentrum Advisium van deze organisatie.

Na afloop van het gesprek kreeg de fractie een rondleiding op de locatie. Op de begane grond bevinden zich de ruime woonappartementen. De zolderverdieping biedt nog ruimte aan nieuwe plannen. Rondom het huis is veel rust en ruimte. Er zijn een aantal dieren, waaronder twee paarden, waarvoor de bewoners zorgen.
De fractie was onder de indruk van de gedrevenheid van het zorgteam en de mooie locatie.