Dienstverlening

Het CDA streeft naar een nog betere dienstverlening van de gemeente aan onze inwoners. Met dienstverlening bedoelen wij het opvragen van informatie, het maken van een afspraak of het afnemen van een product of dienst (bijvoorbeeld een paspoort). Het CDA wil dit soort contacten zoveel mogelijk digitaal afhandelen. Daarnaast moet het mogelijk zijn dat vergunningen, paspoort en rijbewijs thuis bezorgd worden.

Het CDA wil een goede gemeentelijke website, waar inwoners en ondernemers makkelijk en snel de juiste informatie kunnen vinden. Daarnaast streeft het CDA naar het gebruik van mijnoverheid.nl en het gebruik van pushberichten. Een pushbericht is een melding, afgestemd op de gebruiker, die wordt getoond op een smartphone of tablet, meestal vanuit een mobiele app.
Er wordt steeds meer flexibiliteit van dienstverleners gevraagd. Het CDA is van mening dat met de huidige openingstijden van de gemeentewinkel en de vakafdelingen de gemeente hierin te kort schiet. De openingstijden moeten aansluiten op de wensen van de inwoners.

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.