11 mei 2017

CDA fractie draagt Robert Kleine voor als wethouder.

De gemeenteraadsfractie van het CDA in Emmen draagt Robert Kleine voor als wethouder namens het CDA in het college van Emmen.

De voor te dragen wethouder is geen onbekende voor het CDA in Emmen. Hij is  ruim vijf jaar secretaris geweest van het CDA in Emmen.

Bij het zoeken naar een geschikte kandidaat zijn de competenties verbindend, resultaatgericht en communicatieve vaardigheden leidend geweest. Daarnaast vond de fractie het van belang dat de kandidaat als CDA wethouder zijn omgeving actief betrekt bij het formuleren en uitvoeren van beleid.

Robert Kleine is op dit moment portefeuillehouder operationele voorbereiding bij de brandweer van de veiligheidsregio Drenthe. Hij is vanuit die functie onder andere betrokken bij ontwikkelingen op het gebied van brandweeronderwijs zowel landelijk als in Noord Nederland.

Daarnaast is hij sinds medio vorig jaar voorzitter van het CDA Drenthe. In die hoedanigheid is hij tevens lid van het landelijk partijbestuur van het CDA.Robert Kleine is 44 jaar, getrouwd en woont met zijn vrouw en twee kinderen in de gemeente Emmen.

Passie

Fractievoorzitter Auke Oldenbeuving is ervan overtuigd dat Emmen met Robert Kleine een wethouder krijgt die met passie voor de gemeenschap aan de slag gaat. “Met Robert Kleine krijgt Emmen een wethouder die op zoek gaat naar de menselijke maat en naar oplossingen die er echt toe doen. Na een beperkte inwerktijd; dat wel. De droeve aanleiding van deze voordracht maakt dat van enige voorbereiding nog nauwelijks sprake heeft kunnen zijn. Maar ik weet zeker dat Robert snel zijn draai zal vinden”.

Fractie CDA Emmen