11 november 2022

CDA Emmen wil warmtescan voor alle particuliere woningeigenaren

Tijdens de raadsvergadering van 7 en 10 november heeft het CDA aangegeven dat we onze inwoners moeten ondersteunen om de woonlasten te beperken en energiearmoede te voorkomen. Structureel doe je dat door te verduurzamen. Enorme winst is te behalen door te isoleren. Maar weten onze inwoners waar ze moeten beginnen?

Begin dit jaar is aan inwoners in Emmermeer een gratis warmtescan aangeboden.

99% heeft meegedaan! CDA Emmen had het volgende voorstel: rol dit uit over de hele gemeente. Bied alle particuliere woningeigenaren met een woning gebouwd voor 2000 een warmtescan met rapportage aan. Zodat ze weten waar ze kunnen beginnen om energie te besparen om hun lasten naar beneden te brengen.

Een meerderheid werd, tegen alle verwachting in, echter niet gevonden. Vragen over effectiviteit bleven domineren terwijl het CDA vindt dat een crisis om daadkracht vraagt, het is tijd van DOEN, van zoeken naar de JA. Ondanks dat een meerderheid niet werd gevonden wordt nu eerst een evaluatie uitgevoerd van de warmtescan die in de wijk Emmermeer is uitgevoerd. CDA Emmen vertrouwd erop dat dan alsnog de warmtescans worden uitgerold.