28 september 2017

Geld beschikbaar gesteld voor aanpak De Blokken Zwartemeer

De Dorpsraad Zwartemeer heeft een plan opgesteld voor de herinrichting van het gebied "De Blokken" Zwartemeer. Hard nodig om de verkeersveiligheid en het aanzien in de omgeving van de basisscholen ’t Swarte Meer en De Banier, kinderopvang Het Blokje en het dorpshuis de Meerstal te Zwartemeer te verbeteren. De financiële ondersteuning volgde op de 2 oktober in de raadscommissie Wonen en Ruimte.

Het inrichtingsplan is een plan zoals wij dat graag zien: de samenleving neemt zelf het initiatief, de gemeente denkt mee en de uitkomst is een breed gedragen plan.  Vandaar dat wij onze steun in de raadscommissie aan dit plan hebben gegeven. In de raadsvergadering van 19 oktober a.s. wordt het geld definitief beschikbaar gesteld, zodat de schop de grond in kan.

Het geld uit het Stimuleringsfonds Dorpen en Wijken begint langzamerhand op te raken. Veel geld is inmiddels belegd voor projecten in Nieuw Amsterdam, Schoonebeek, Klazienaveen, Erica enz. Voor de projecten die nog op stapel staan, zoals in Emmer Compascuum is meer geld nodig. Het voorstel om in de begroting van 2018 hier extra middelen voor te reserveren, steunen wij van harte. We zien graag dit soort ontwikkelingen zo veel als mogelijk gestimuleerd worden.

CDA-fractie: Alfred Gijlers