18 december 2020

Zorg voor elkaar

Beste mensen,

Het jaar 2020 dat bijna achter ons ligt is een bijzonder jaar geweest. Een jaar zoals weinigen van ons waarschijnlijk eerder hebben meegemaakt.
En een einde van het jaar in een totale lockdown. Waar we in een normale decembermaand elkaar juist ontmoeten en gezamenlijk Kerst vieren zullen we dat dit jaar in kleine kring doen.
Dat zullen we moeten accepteren zodat we in 2021 elkaar wel weer kunnen ontmoeten en kunnen genieten van de vrijheden die ons zo dierbaar zijn.

“Zorg voor elkaar” is het thema van het verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamer verkiezingen in maart 2021. Een thema dat ons past als een oude jas.
Een thema dat ook heel toepasselijk is voor het afgelopen jaar. Juist in deze tijd hebben we ervaren hoe belangrijk het is om naar elkaar om te kijken, om zorg voor elkaar te hebben, elkaar te kunnen ontmoeten.

Ook bij het werk dat de CDA-fractie verricht is ontmoeten belangrijk. Spreken met inwoners van onze gemeente, discussiëren in fractievergaderingen, overleg met andere raadsleden voor en na commissie- en raadsvergaderingen en het bezoeken van bedrijven en instanties.
Dat ontmoeten was voor het grootste gedeelte van 2020 niet mogelijk en veel vergaderingen waren digitaal. Ondanks deze beperkingen heeft de CDA-fractie in de gemeenteraad van Emmen in 2020 geprobeerd zo goed mogelijk voor de samenleving te zorgen. En dat gaan we in 2021 weer doen.
Door onze invloed uit te oefenen op heel veel onderwerpen die in de gemeente spelen; Bestemmingsplannen, Bodemdaling, Afvalinzameling, Jeugdzorg, Wildlands, Parkeren en parkeertarieven, Behoud van cultuurhistorische waarden en de Energietransitie. Een greep uit de vele thema’s van 2020. En onze gezamenlijke zorg: Corona. Dat hebben we helaas niet weg kunnen nemen maar de CDA-fractie zoekt zoals altijd naar samenwerking in de raad om te helpen daar waar het kan en nodig is.

De CDA-fractie wenst u heel fijne feestdagen.
Wij wensen iedereen een gezond 2021 en blijf voor elkaar zorgen.

René Wittendorp
Fractievoorzitter CDA Emmen