03 april 2017

Bert Otten volgt Anno Wietze Hiemstra op

Maandag 3 april is Bert Otten benoemd tot wethouder namens het CDA. Ongeveer een maand geleden werd bekend dat Anno Wietze Hiemstra op 1 april ging vertrekken als wethouder. Hij is inmiddels waarnemend burgemeester van Appingedam en dus moest er een opvolger worden gezocht. De fractie besloot iemand te zoeken die de volledige portefeuille van Hiemstra over zou kunnen nemen en die goed ingewijd zou zijn in de Hoogeveense politiek. Otten voldoet ruimschoots aan die criteria

Bert Otten zit inmiddels 15 jaar in de raad en is sinds 3 jaar fractievoorzitter van het CDA. Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 werd hij met maar liefst 289 voorkeursstemmen herkozen. Otten heeft een nuchtere en praktische stijl van politiek bedrijven en heeft een breed netwerk met goede contacten. Hij is belijdend lid van de christelijke gereformeerde kerk in Hoogeveen en betrokken bij de voetbal in Pesse. Als praktiserend melkveehouder is hij bovendien jarenlang actief geweest binnen landbouworganisaties. Maar zijn allermooiste werk vindt Otten de organisatie van het GigaGfestival, een gigantische jaarlijks muziekfeest voor mensen met een beperking.

De voordracht van Bert Otten kreeg in een extra raadsvergadering op 3 april de steun van bijna de gehele raad. Slechts één raadslid stemde tegen de benoeming. Ook buiten de raad waren de reacties op Ottens voordracht positief.

03-04-2017

Erik Jan Kreuze