26 november 2019

CDA blij met kernpodiumstatus Het Podium

In het Verkiezingsprogramma van het CDA Hoogeveen stond de focus op het krijgen van een heus poppodium in de gemeente Hoogeveen voor de inwoners van de gemeente Hoogeveen en daarbuiten. We zijn dan ook heel blij en feliciteren Het Podium met het behalen van de kernpodiumstatus!

Het Podium in Hoogeveen heeft de officiële status van kernpodium-C ontvangen van het Fonds Podiumkunsten. Hierdoor kan meer Nederlands talent worden aangetrokken. Er is heel veel gedaan de afgelopen jaren om de toekomst van Het Podium concept overeind te houden en zo mogelijk uit te breiden. Met deze status heeft Het Podium in Hoogeveen een unieke status in heel Drenthe!

Deze status geeft toegang tot meer en andere subsidies, waardoor het programma breder en spannender kan en mag worden. En het wordt voor grotere artiesten interessanter om naar Hoogeveen te komen. “Voor de gemeente Hoogeveen is dit heel goed nieuws”, aldus CDA-wethouder Giethoorn van de gemeente Hoogeveen. “Het Podium heeft al een mooie regiofunctie, maar nu is een noemenswaardige provinciale rol binnen handbereik. Een gegeven om vast te houden en om samen verder vorm te geven.” CDA kijkt in ieder geval al zeer uit naar het aangekondigde Stadsfestival in Hoogeveen, in de zomer van 2020.