21 januari 2018

CDA-Discussie-avond over: 'Mijn kind online'

De afgelopen jaren is het internet en zijn de social media uitgegroeid tot een onmisbaar onderdeel van ons leven. Veel volwassenen, maar zeker ook jongeren en kinderen willen en kunnen er niet meer zonder. Voor ouders en opvoeders levert dit allerlei zorgen op. Het CDA organiseert daarom in samenwerking met Verslavingszorg Noord Nederland een avond over de vraag ‘Hoe ga je om met kinderen die online gaan?’

Initiatiefnemer en raadslid Kamiel Bertels van het CDA legt uit waarom de informatieavond wordt georganiseerd: ‘Het internet is een uitvinding waar we heel veel aan te danken hebben, maar waar ook nadelen aan kleven. Veel ouders vinden het lastig om hun kinderen op te voeden in het gebruik van internet en social media. En dat geldt niet alleen voor ouders die zelf weinig van het internet afweten. Juist ook de ouders die online actief zijn, hebben zorgen en vragen. Ook ik heb die vragen, want wanneer zit je kind te veel op internet en wat moet je wel of niet toelaten? En waar krijgen je kinderen online allemaal mee te maken en welk effect heeft dat?’

Om de vragen en zorgen van hem en andere ouders te beantwoorden, heeft Bertels Verslavingszorg Noord Nederland uitgenodigd om in de CDA-winkel te komen vertellen over internet, kinderen en opvoeding. De avond begint om 19.30 op 30 januari en is voor iedereen gratis te bezoeken. Behalve dat er geluisterd kan worden naar deskundigen, is er ook gelegenheid voor ouders om met elkaar in gesprek te gaan en ervaringen uit te wisselen. De winkel van het CDA is te vinden op de Hoofdstraat, nummer 107, dichtbij de Hoofdstraatkerk. Aanmelden is gewenst en kan via het mailadres [email protected].