24 januari 2017

CDA feliciteert Alfa College

De CDA-fractie heeft het Alfa College gefeliciteerd met haar hoge notering in de landelijke MBO keuzegids 2017. Fractievoorzitter Bert Otten en raadsleden Hetty Bouius en Klaas Kroezen brachten een bos bloemen.

De MBO keuzegids is een jaarlijkse overzicht van alle MBO-opleidingen. Het overzicht is bedoeld om aanstaande MBO’ers te informeren. Daarom beschrijft de gids de carrièremogelijkheden en baankansen van de opleidingen en worden de opleidingen beoordeeld. In de keuzegids voor 2017 wordt het Alfa College als derde beste MBO-school beoordeeld, in 2016 was de school nog zesde. Ook zijn tien opleidingen beoordeeld als topopleidingen. Bovendien wordt de opleiding Logistiek in Hoogeveen en Hardenberg voor het vijfde opeenvolgende jaar beoordeeld als de beste Logistiekopleiding in het MBO.

Beste plaats om op te groeien
Redenen genoeg dus om het Alfa College eens te bezoeken en een bloemetje te brengen aan de directie, zo dacht de CDA-fractie. ‘Er is deze raadsperiode volop aandacht voor werkgelegenheid en jeugd, omdat we van Hoogeveen de beste plaats willen maken om op te groeien, te wonen en te werken,’ zegt CDA-raadslid Klaas Kroezen. ‘Daarvoor hebben we onder andere goede scholen nodig, we zijn daarom erg blij dat het Alfa College zo goed scoort.’ Overigens gingen de CDA’ers niet alleen voor felicitaties naar het Alfa College. De raadsleden wilden ook hun waardering uitspreken voor de samenwerking tussen school en gemeente in werkgelegenheidsprojecten als ‘Vierkant voor werk’ en ‘Hoogeveen werkt aan werk’.

Talentontwikkeling en samenwerking
De raadsleden werden ontvangen door locatiedirecteur Jan Berend van Wijk en bestuurslid Christien van der Graaf. De directie van het Alfa College was positief verrast door het bezoek. Tijdens het gesprek werd duidelijk dat de school ook in de toekomst een belangrijke rol zal blijven spelen in het ontwikkelen van de talenten van jongeren en dat de school zich zal blijven inzetten voor een goede samenwerking tussen bedrijfsleven, overheid en onderwijs. Het CDA wenste de directie uiteraard alle succes daarmee.

2401-2017

Klaas Kroezen